Regulamin

 

Definicje

  1. Sprzedawca - SENSI Ewa Markiewicz, Prawocińska 9/5, 55-011 Siechnice, NIP: 611-262-94-62, REGON: 020927891, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra Rozwoju i Finansów.
  2. Kupujący - Konsument, osoba fizyczna dokonującą ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  3. Sklep - sklep internetowy działający pod domeną www.e-sensi.pl obsługiwany przez Sprzedawcę.
  4. Umowa - umowa sprzedaży zawierana na odległość między Sprzedawcą a Kupującym przy wykorzystaniu formularza elektronicznego dostępnego na stronach Sklepu.

 

 

Postanowienia ogólne

  1. Sprzedawca prowadzi działalność handlową na terenie Polski w zakresie sprzedaży wysyłkowej towarów takich jak odzież, dodatki odzieżowe, akcesoria erotyczne.
  2. Wszystkie produkty oferowane w Sklepie są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych, oraz zostały legalnie wprowadzone na polski rynek.
  3. Oferta Sklepu stanowi zaproszenie do zawarcia umowy, w myśl art. 71 Kodeksu cywilnego.
  4. Wszystkie ceny widoczne w Sklepie są cenami brutto (zawierają podatek VAT) i są wyrażone w złotych polskich. Cena produktu nie obejmuje kosztów wysyłki. Koszty wysyłki podane są osobno na stronie Koszty i sposoby dostawy.
  5. Do każdego zamówienia wystawiana jest faktura VAT. Faktura Vat jest dostarczana drogą elektroniczną na podany przez klienta adres e-mail. Na życzenie Klienta, faktura może zostać wysłana w formie papierowej.
  6. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminie zastosowanie mają przede wszystkim przepisy kodeksu cywilnego oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsument. Respektujemy wszystkie przepisy dotyczące handlu elektronicznego.
  7. Konsument nie może zrzec się praw przyznanych mu w ustawie. Postanowienia umów mniej korzystne dla konsumenta niż postanowienia ustawy są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy ustawy.
  8. Konsument ma możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Szczegółowe informacje znajdują się na stronach internetowych rzeczników konsumentów, organizacji społecznych zajmujących się ochroną konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej. Porady można uzyskać przykładowo pod adresami https://www.uokik.gov.pl/, https://www.federacja-konsumentow.org.pl/ oraz dzwoniąc na infolinię konsumencką: 800007707. Platforma ODR wspomaga rozwiązywanie sporów https://ec.europa.eu/consumers/odr
  9. Do umów zawartych przed zmianą regulaminu stosuje się regulamin w wersji obowiązującej w chwili zawarcia umowy.
  10. Sprzedawca odpowiada za zgodność świadczenia z umową

 

 

Zamówienia

  1. Zamówienia można składać przez Sklep o każdej porze przez cały rok.
  2. Złożenie zamówienia nie wymaga rejestracji w Sklepie.
  3. Do złożenia zamówienia niezbędne jest posiadanie adresu e-mail oraz numeru telefonu.
  4. Przez złożenie zamówienia należy rozumieć prawidłowe wypełnienie formularza zamówienia znajdującego się w Sklepie w koszyku i kliknięcie przycisku "Zamawiam - Zamówienie z obowiązkiem zapłaty", który kończy formularz zamówienia.
  5. Po złożeniu zamówienia Kupujący otrzyma e-mail zawierający szczegóły złożonego zamówienia.
  6. Jeżeli Klient wybrał przedpłatę (przelew, Przelewy24, karta płatnicza, PayPal), to Sprzedawca przystąpi do realizacji zamówienia dopiero jak otrzyma od Kupującego wpłatę, przy czym:
    a) realizacja zamówienia opłaconego do godziny 8:00 w dniu roboczym, rozpocznie się tego samego samego dnia.
    b) realizacja zamówienia opłaconego po godzinie 8:00 lub w dniu wolnym od pracy rozpocznie się w kolejnym dniu roboczym.
  7. Jeżeli Klient wybrał płatność przy odbiorze, to:
    a) zamówienie złożone do godziny 8:00 w dniu roboczym, zostanie przyjęte do realizacji tego samego samego dnia.
    b) zamówienie złożone po godzinie 8:00 lub w dniu wolnym od pracy, zostanie przyjęte do realizacji w kolejnym dniu roboczym.
  8. W przypadku wyboru przedpłaty, Klient powinien opłacić zamówienie w ciągu 5dni roboczych.
  9. Sprzedawca zmieniając status zamówienia na 'przyjęte do realizacji' potwierdza zawarcie umowy.
  10. Kupujący jest informowany mailowo o każdej zmianie statusu zamówienia.

 

 

Płatności

Sprzedawca oferuje następujące sposoby płatności:
a) przelew tradycyjny (wpłata na firmowe konto. Konto bankowe podane jest na stronie Sposoby Płatności).
b) przelew online (realizowany przez system Przelewy24)
c) płatność kartą płatniczą (realizowana przez PayPal)
d) PayPal.
e) płatność przy odbiorze (u kuriera, listonosza)

 

 

Wysyłka i czas realizacji

  1. Termin otrzymania przesyłki przez Kupującego, to czas skompletowania zamówienia przez Sklep powiększony o czas dostawy przez wybranego przewoźnika.
  2. Czas skompletowania uzależniony jest od dostępności zamówionych produktów. Dostępność podana jest indywidualnie na stronie każdego produktu, w polu 'Wysyłamy w ciągu'.
  3. W przypadku niedostępności towaru objętego zamówieniem, Klient zostanie niezwłocznie poinformowany o stanie zamówienia i podejmie decyzję o sposobie jego realizacji.
  4. Czas dostawy zależy od wyboru przewoźnika. Przewidywany czas doręczenia paczki przez wybranego przewoźnika znajduje na stronie Czas realizacji i koszty dostawy.
  5. Koszty wysyłki pokrywa Kupujący (Dostępne formy i koszty wysyłki podane są na stronie Czas realizacji i koszty dostawy)
  6. Kupujący jest informowany drogą mailową o wysłaniu przesyłki.
  7. Wysyłany towar zapakowany jest dodatkowo w pudełko kartonowe lub kopertę bąbelkową, które oklejone są taśmą pakową. Przed odebraniem paczki od przewoźnika, Klient powinien sprawdzić stan taśmy. W przypadku jakiegokolwiek podejrzenia, że paczka była uszkodzona lub otwierana, Klient ma prawo spisać protokół z dostawcą paczki. Protokół ułatwi i przyśpieszy procedurę reklamacji.

 

 

Prawo do odstąpienia od umowy

  1. Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
  2. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy.
  3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą polską osobno lub razem ze zwracanym towarem na adres SENSI, Prawocińśka 9/5, 55-011 Siechnice czy też pismo wysłane mailowo na sklep@e-sensi.pl, najlepiej z żądaniem potwierdzenia przeczytania, aby mieli Państwo pewność, że e-mail doszedł).
  4. Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. POBIERZ WZÓR
    Formularz odstąpienia od umowy
    Adresat: SENSI, Prawocińska 9/5, 55-011 Siechnice
    – Ja niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy:
    – Data zawarcia umowy lub odbioru:
    – Imię i nazwisko konsumenta:
    – Adres konsumenta:
    – Zwrot pieniędzy na:
    – Podpis konsumenta:
    – Data:
  5. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
  6. Skutki odstąpienia od umowy:
    W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  7. Proszę odesłać nam rzecz na adres SENSI, Prawocińska 9/5, 55-011 Siechnice, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni. Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy. Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
  8. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
  9. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów, w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.

 

 

Reklamacje

  1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową na zasadach określonych w Ustawie o prawach konsumenta. Kliknij, aby zapoznać się z całą Ustawą.
  2. Towar jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności jego: opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi – również kompatybilność, interoperacyjność i dostępność aktualizacji; przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny konsumentowi, o którym konsument powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Sprzedawca zaakceptował.
  3. Ponadto towar, aby został uznany za zgodny z umową, musi:
    a) nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
    b) występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi – również funkcjonalność i kompatybilność, jakie są typowe dla towaru tego rodzaju i których konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedawca wykaże, że: nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć; przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób; publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję konsumenta o zawarciu umowy;
    c) być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia konsument może rozsądnie oczekiwać;
    d) być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Sprzedawca udostępnił konsumentowi przed zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru. 
  4. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności towaru z umową w zakresie, o którym mowa w pkt 3, jeżeli konsument, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha towaru odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w pkt 3, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy towaru.
  5. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia, określony przez
    Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką towaru lub charakterem braku zgodności towaru z umową.
  6. 1) Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
    2) Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
    3) Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności towaru z umową, wartość towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
    4) Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim Konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
    5) Konsument udostępnia Sprzedawcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od konsumenta towar na swój koszt.
  7. 1) Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
    a) Sprzedawca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową, zgodnie z pkt 6.2;
    b) Sprzedawca nie doprowadził towaru do zgodności z umową zgodnie z pkt 6.4-5;
    c) brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową;
    d) brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych pkt 6;
    e) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.
    2) Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową.
    3) Sprzedawca zwraca konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o obniżeniu ceny.
    4) Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową jest istotny.
    5) Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych towarów dostarczonych na podstawie umowy konsument może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych towarów, a także w odniesieniu do innych towarów nabytych przez konsumenta wraz z towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie towary zgodne z umową.
    6) W razie odstąpienia od umowy konsument niezwłocznie zwraca towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.
    7) Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  8. Towar wraz z roszczeniem (WZÓR) należy odesłać na adres: SENSI, Prawocińska 9/5, 55-011 Siechnice
  9. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania kupującego w terminie nieprzekraczającym 14 dni.